11 ZALET GRANIA W PIŁKĘ NOŻNĄ NA ŚWIEŻYM POWIETRZU !!!

Drodzy Rodzice...

Nie od dziś wiadomo, że treningi na świeżym powietrzu są lepsze, niż te w zamkniętym pomieszczeniu. Dzieci chętniej wykonują polecenia na otwartym boisku, a przy tym z przyjemnością bawią się, grają i rywalizują z innymi. Zastanawiasz się czy trening na otwartej przestrzeni będzie odpowiedni dla Twojego dziecka? Obawiasz się, że będzie częściej chorował? Istnieje kilka cech, które potwierdzają, że zajęcia sportowe poza salą gimnastyczną lepiej wpływają na dzieci. Należą do nich:

1. Czynniki zdrowotne:

Chyba nikomu nie trzeba mówić, że ruch na świeżym powietrzu jest każdemu bardzo potrzebny? Po pierwsze hartuje się w ten sposób organizm, a po drugie, łatwiej się oddycha (niż na przykład w sali gimnastycznej, gdzie zwykle jest duszno!). W tej chwili rodzice powinni sobie przypomnieć jak często oni sami biegali po podwórku podczas ulewy. Teraz jak kropi, dzieci siedzą w domu, to błąd! Właśnie takie warunki wzmacniają układ odpornościowy Maluchów! Dzieci trenując na otwartej przestrzeni przyzwyczajają się również do warunków, w których w przyszłości będą grać (w końcu stadiony zwykle mają otwarte dachy, nawet gdy jest środek zimy, a temperatura na zewnątrz wynosi -10 stopni!).

2. Zwiększony apetyt:

Treningi na otwartym boisku zwiększają apetyt dzieci. Jest to więc korzyść szczególnie dla niejadków (w odrębnym artykule napiszemy jak powinien wyglądać przykładowy jadłospis młodego piłkarza).

3. Mniej zanieczyszczeń w powietrzu:

Dzieci trenujące na świeżym powietrzu są mniej narażone na zanieczyszczenie powietrza. Atmosfera w salach gimnastycznych jest sucha z dużą ilością dwutlenku węgla i kurzu. Maluchy ćwiczące w takich warunkach bardziej się pocą i brakuje im zwyczajnie tlenu.

4. Czynniki zwiększające efektywność treningów:

Treningi na świeżym powietrzu są bardziej efektowne głównie dlatego, że dzieciom jest zimniej niż na sali treningowej, która jest ocieplana. Dlatego muszą więcej ćwiczyć, aby szybciej się rozgrzać. To pierwszy czynnik motywujący Maluchy do treningu.

5. Więcej możliwości:

Na podwórku jest więcej miejsca, dzięki czemu można przeprowadzić ćwiczenia i zabawy dla dzieci, które z przyczyn bezpieczeństwa nie są wykonywane na sali gimnastycznej. Poza tym podczas rozgrzewki można biegać na dłuższe dystanse, a nawet przeprowadzić wyścigi (przecież dzieci lubią rywalizację!). Przy okazji można wprowadzićbieganie po górkach(jeśli takie znajdują się na podwórku szkolnym), które wymagają od młodych piłkarzy większego wysiłku.

6. Przyzwyczajanie do dużych stadionów:

Młodzikom lepiej ćwiczy się w miejscach, w których będą rozgrywać mecze, dlatego dobrze jest treningi przeprowadzać na sztucznej murawie czy trawie, a taką znajdziemy tylko na podwórku!

7. Czynniki psychofizyczne:

Milusińscy na otwartej przestrzeni są mniej skoncentrowani na tym, co mają robić. I choć nie jest to może dobre podczas treningu, to jednak w przyszłości może być bardzo przydatne! Im więcej Maluchy będą trenować na podwórku, tym szybciej się przyzwyczają koncentrować na tym, co mają robić, a nie na tym, co dzieje się poza murawą. Co więcej na meczach (na przykład ligowych) zawsze jest sporo różnych sytuacji, które mogą rozpraszać zawodników (wiwatujące okrzyki kibiców, kamery, fotografowie, nierzadko deszcz), a jednak nie oglądają się ciągle na boki, tylko zwracają ciągłą swoją uwagę na piłkę / boisko. Dobrze zorganizowana zabawa dla Pociech napowietrznym boiskubędzie bardziej skupiała ich uwagę. Należałoby też wspomnieć o tym, iżobozy piłkarskienajczęściej całe dnie mają zaplanowane na zewnątrz, gdzie dzieci mogą się bawić, ćwiczyć, czy po prostu spacerować.

8. Dodatkowa dawka witaminy D:

Witamina D chroni przed nowotworami, osteoporozą a nawet wspiera organizm w walce z bakteriami i wirusami grypy. Podczas treningów na słońcu, dzieci otrzymają tą witaminę bez połykania kapsułek!

9. Po treningach na dworze śpi się lepiej:

Ćwiczenia na świeżym powietrzu gwarantują dzieciom korzystniejszy sen. Co więcej, Maluchy nie będą też miały problemów z zaśnięciem, a przy okazji szybciej położą się spać niż zwykle! Jak to się dzieje? W świeżym powietrzu dominują jony ujemne, to one mają taki wpływ na sen.

10. Wzmocnienie układu mięśniowo - szkieletowego:

Podczas treningu na dworze trzeba stawić czoła pędowi wiatru i innym czynnikom, dzięki temu układ mięśniowo - szkieletowy intensywniej pracuje, a przy tym wzmacnia się.

11. Zmniejszone ryzyko kontuzji:

Dzieci trenujące na murawie mają większe szanse na to, że nawet podczas upadku nic sobie nie zrobią. Poza tym na trawie łatwiej się biega, ponieważ jest miękka. Warto zauważyć, że w roku 2001 FIFA wylansowała program testów (Quality Concept) przeprowadzanych dla wypracowania międzynarodowego standardu dla sztucznej trawy.

I co ???... Nadal uważacie, że trening na świeżym powietrzu, nawet w niskich temperaturach, źle wpłynie na zdrowie i samopoczucie waszych dzieci?

Jeśli po tym co przed chwilą przeczytaliście zmieniliście zdanie na ten temat to GRATULACJE! Jesteście na dobrej drodze to tego by wasze dziecko było zdrowsze, miało lepszą odporność a co najważniejsze było sprawniejsze i lepiej przygotowane do dalszych etapów piłkarskiego szkolenia! :-)